fa ندانستن سبک مطالعه برای آزمون از دلایل قبول‌نشدن در آزمون‌های حقوقی است رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به نبود ارتباط قدرت تحلیل و سواد حقوقی با موفقیت در آزمون اشاره و ندانستن سبک مطالعه برای آزمون را از دلایل قبول‌نشدن در آزمون‌های حقوقی قلمداد کرد. 11/10/2019 3:26:39 PM 11/10/2019 3:26:32 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد کرج:

ندانستن سبک مطالعه برای آزمون از دلایل قبول‌نشدن در آزمون‌های حقوقی است

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به نبود ارتباط قدرت تحلیل و سواد حقوقی با موفقیت در آزمون اشاره و ندانستن سبک مطالعه برای آزمون را از دلایل قبول‌نشدن در آزمون‌های حقوقی قلمداد کرد.
چهارشنبه 15 آبان 1398 ساعت 15:26
ندانستن سبک مطالعه برای آزمون از دلایل قبول‌نشدن در آزمون‌های حقوقی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، امیر سماواتی‌پیروز ظهر امروز در کارگاه علمی و فرهنگی «سبک مطالعه برای آزمون‌های وکالت قضاوت ارشد و ظرفیت‌های شغلی رشته» از مزیت‌های وجود چنین کارگاه‌هایی برای دانشجویان و تأثیر شگرف آن در آینده شغلی آنان سخن به عمل آورد و دانشجویان را از امتیازات ویژه شرکت در این کارگاه ها آگاه کرد.
وی با بیان اهمیت سبک مطالعه برای موفقیت در آزمون‌ها و اشتباهات رایج دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در مطالعه منابع با بیان مثال‌ها و مصادیق حقوقی به توجه بر نص قوانین در آزمون‌ها تأکید کرد.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان چگونگی مطالعه متن قانون، نکات و مثال‌های مکتوب در منابع به آموزش و مطالعه چگونگی نحوه تست‌زنی پرداخت و با تشریح محور نخست کارگاه بر اهمیت درس اصول فقه و تأثیر قابل توجه آن در تراز آزمون تأکید کرد.
سماواتی‌پیروز درباره محور دوم کارگاه ذکرشده با توصیه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بر محدودنکردن خود در مشاغل وکالت و قضاوت، به معرفی حوزه‌های تخصصی رشته حقوق و زمینه‌های شغلی آن‌ها در بازار کار پرداخت.
وی با قدردانی از انجمن علمی حقوق به‌منظور تشکیل چهار کمیته تخصصی و نشریه علمی با عناوین روانشناسی جنایی، حقوق پزشکی، حقوق اقتصادی و حقوق رسانه، دانشجویان این دانشکده را به عضویت در نشریه و کمیته‌های مورد علاقه و مطالعه و پژوهش در حوزه‌های تخصصی تشویق کرد و از برگزاری کارگاه‌های فشرده برای اعضا و آمادگی آن‌ها برای فعالیت در زمینه‌های شغلی تخصصی خبر داد.
دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرج نیز درباره فلسفه انتخاب‌کردن عنوان کارگاه، اهداف برگزاری و مزایای انتخاب مسجد برای محل برگزاری آن صحبت کرد.
محمدرضا نادری با  توجه برگزاری کارگاه‌های رفع شبهات حقوقی همراه با گفتگومحوری بر لزوم وجود پرسش و پاسخ و طرح مسائل روز در این کارگاه‌ها و استفاده از مسجد به‌عنوان فضای علمی و فرهنگی تأکید کرد.
وی با شرح برنامه‌های آتی انجمن حقوق و دعوت از دانشجویان دست به قلم برای فعالیت در نشریه، هدف از برگزاری این کارگاه را در دو محور تشریح کرد و گفت: «ضروری است دانشجویان حقوق، فقه و حقوق و علوم قضائی دید خود را در انتخاب شغل به وکالت، قضاوت و سردفتری محدود نکنند.
دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرج بر سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کارآفرینی برای دانشجویان در راستای آمادگی زیرساخت‌های علمی برای ورود به بازار کار تأکید کرد.
نادری با قدردانی  از اعضای فعال انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی، معاونت فرهنگی، معاونت پژوهشی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و روابط عمومی دانشگاه، روند چگونگی عضویت علاقه‌مندان در کمیته‌های تخصصی دانشکده حقوق را تشریح کرد.
محمدحسن قدیمی از اعضای فعال انجمن علمی دانشکده حقوق واحد کرج نیز اظهار کرد: استقبال کم‌نظیر دانشجویان از کارگاه‌ها علمی فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی سبب شد این کارگاه‌ها به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد که زمان و موضوع آن در آینده نزدیک به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.
نخستین جلسه کارگاه علمی فرهنگی دانشکده حقوق چندی پیش با سخنرانی امیر سماواتی‌پیروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد  کرج با عنوان «ورود به ورزشگاه؛ شبهات پیرامون تبعیض در حقوق زنان» برگزار شد که با استقبال چشمگیری همراه بود.
به گزارش آنا، کارگاه علمی و فرهنگی «سبک مطالعه برای آزمون‌های وکالت قضاوت ارشد و ظرفیت‌های شغلی رشته» با حضور امیر سماواتی پیروز و حضور ۳۵۰ تن از دانشجویان و استادان و کارکنان به همت انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه آزراد اسلامی واحد کرج و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت پژوهشی و نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.
این کارگاه که در قالب طرح معرفت در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، دومین کارگاه از سلسله کارگاه‌های علمی و فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی است که در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی