fa مهارت آموزی، گامی بلند برای اشتغال زایی سربازان مدیر تربیت بدنی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: سربازانی که دوره‌های آموزشی کسب مهارت شغلی را فراگرفته اند، می‌توانند پس از پایان خدمت با گرفتن وام اشتغال در زمینه مهارت یاد گرفته شده، اشتغال زایی کنند. 11/27/2019 4:54:01 PM 11/27/2019 4:53:59 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

مهارت آموزی، گامی بلند برای اشتغال زایی سربازان

مدیر تربیت بدنی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: سربازانی که دوره‌های آموزشی کسب مهارت شغلی را فراگرفته اند، می‌توانند پس از پایان خدمت با گرفتن وام اشتغال در زمینه مهارت یاد گرفته شده، اشتغال زایی کنند.
چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت 16:54
مهارت آموزی، گامی بلند برای اشتغال زایی سربازان
سرهنگ اصغر باقری، مدیر تربیت بدنی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری درباره یادگیری مهارت سربازان طی دوران خدمت و ایجاد شغل گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح تفاهم نامه‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و حلال احمر برای آموزش مهارت طی دوران خدمت سربازی به سربازان امضا کرده است.
او ادامه داد: بخشی از مهارت با هماهنگی ادارات کل جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و اطلاعات، فنی و حرفه‌ای و حلال احمر هر استان، در پادگان‌ها و در طی دوران خدمت سربازی به شکل تئوری و عملی آموزش داده می‌شود. این آموزش‌ها با توجه به علایق و نیاز سنجی‌ها در دوره‌هایی مانند آرایشگری، جوشکاری، پول دیجیتال، کمک‌های اولیه حلال احمر، تربیت مربی ورزشی، تعمیر خودرو و کشت زعفران برگزار می‌شود.
مدیر تربیت بدنی ستاد فرماندهی استان اصفهان افزود: بعد از اتمام هر دوره از ادارات مربوطه برای آن‌ها مدرک صادر می‌شود. همچنین سربازان می‌توانند بعد از پایان خدمت سربازی و با توجه به مدرک گرفته شده، اقدام به گرفتن وام اشتغال و در زمینه مهارت یاد گرفته شده اشتغال زایی نمایند.
باقری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: این طرح بیش از ده سال است که آغاز شده، اما در دو سال اخیر قرارگاه مهارت آموزی در ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و ستاد کل استان‌ها تشکیل شده است. همچنین ستاد فرماندهی بعد از پایان خدمت سربازی، وضعیت شغلی افراد آموزش دیده را پیگیری می‌کنند که بیشتر افراد بوسیله این آموزش‌ها مشغول به کار شده اند.
او با اشاره به علاقه سربازان به این دوره‌ها گفت: هنگامی که مزایای این دوره‌ها برای سربازان بیان می‌شود، خودشان این فرصت طلایی را غنیمت می‌شمارند و با مقایسه وقت و هزینه‌ای که در آموزشگاه‌ها باید صرف کنند، به حضور در این دوره‌ها ترغیب می‌شوند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی