fa بازار و آینده شغلی رشته مدیریت چگونه است؟ رشته مدیریت از جمله رشته‌های کاربردی و حیاتی در کشور ایران است که سالیانیست بدان توجه بسیاری کمی شده است. در این سال‌ها با رشد تکنولوژی و بررسی پیشرفت شرکت‌های بزرگ و اشتباهات صورت پذیرفته در أمور مدیریتی کسب دانش در این رشته برای بسیاری از محققان و پژوهش گران واضح و مبرهم کرده است. 12/2/2019 4:28:30 PM 12/2/2019 4:27:48 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

بازار و آینده شغلی رشته مدیریت چگونه است؟

رشته مدیریت از جمله رشته‌های کاربردی و حیاتی در کشور ایران است که سالیانیست بدان توجه بسیاری کمی شده است. در این سال‌ها با رشد تکنولوژی و بررسی پیشرفت شرکت‌های بزرگ و اشتباهات صورت پذیرفته در أمور مدیریتی کسب دانش در این رشته برای بسیاری از محققان و پژوهش گران واضح و مبرهم کرده است.
دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 16:28
بازار و آینده شغلی رشته مدیریت چگونه است؟
رشته مدیریت از جمله رشته‌های کاربردی و حیاتی در کشور ایران است که سالیانیست بدان توجه بسیاری کمی شده است. در این سال‌ها با رشد تکنولوژی و بررسی پیشرفت شرکت‌های بزرگ و اشتباهات صورت پذیرفته در أمور مدیریتی کسب دانش در این رشته برای بسیاری از محققان و پژوهش گران واضح و مبرهم کرده است. رشته مدیریت جز رشته‌های پردرآمد محسوب شده و بازار کاری فراگیری دارد که می‌تواند مهره حیانی در هر کسب و کاری محسوب شود. متاسفانه در دهه‌های پیشین به این رشته بهای اندکی داده شده و سیستم آموزش کشور بیشتر در تلاش برای پرورش پزشکان و مهندسان در نسل پیش روی خود بود. اما این روزها نقش و اهمیت این رشته تحصیلی بر همگان آشکارتر شده است.
امروزه اگر کسب و کاری بخواهد در مقایسه با رقبای خود کالا با کیفیت بهتر در زمان کمتر و هزینه مقرون بصرفه‌تر کند قطع به یقین نیازمند دانش مدیریتی بالایی است. دانشجویان و علاقمندان مربوط به این رشته اگر بتوانند مدل‌های مدیریتی روز دنیا را در دست بررسی قرار داده و در پژوهش‌های خود در بومی سازی آن مدل‌ها در کسب و کارهای نوپا تستی داشته باشند قطعا با شاخص‌های جدیدی روبرو می‌شوند که می‌تواند یک چالش یا معضل در آن کسب و کار را رفع کند. کشور ایران به مدیران اجرایی و توانمند بیشتری نیاز دارند که بتوانند با کسب دانش و مدل‌های مدیریتی روز دنیا تغییراتی را در سیستم کسب و کار ایجاد کنند.
فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش‌های مختلف می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود، مسئولیت‌های متفاوت مدیریتی را در سطوح مختلف سازمانی بر عهده گیرند و با اتکاء به دانش و مهارتی که کسب کرده‌اند در طیف وسیعی از سازمان‌ها مانند سازمان‌های تجاری، تولیدی، مالی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، سازمان‌های حسابرسی و موسساتی که با تجارت خارجی سر و کار دارند فعالیت کنند.
بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت برای علاقمندان و داوطلبان این رشته‌ی تحصیلی بسیار عالی بوده در صورتی که در زمان تحصیل توانسته پژوهش‌ها و مدلسازی‌ها مختلفی متناسب با نیاز جامعه خود بدست آورده باشند. اگر شما نیز به این رشته علاقمند هستید می‌توانید از طریق ارشد تست بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت را در وبسایت به دست آورید.
رشته مدیریت در مقطع دکتری نیز وجود دارد و بایستی با یک تز دانشگاهی به پایان برسد. بسیاری از دانشجویانی که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده‌اند با تصمیم گیری احساسی و هیجانی قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را پیدا کردند بدون آنکه به بازار کار توجه کنند و ضرورت مدرک دانشگاهی خود در مقطع دکتری را بررسی کنند. در این میان داوطلبانی هستند که پس از کسب تجربه از بازار کار و ضرورت ادامه تحصیل خود اقدام به ادامه تحصیل گرفته‌اند.
واضح و مبرهن است کسب دانش در مقطع دکتری به دلیل گرایشات آن به پروژه‌های پژوهش محور بینش جدیدی را پیش روی داوطلبان قرار خواهد داد که بایستی ضرورت آن را در بازار دیده باشند. بسیاری از دواطلبان در این مقطع دانشگاهی در پی چاپ کتاب و یا تبدیل پایان نامه به کتاب بوده و قصد ادامه فعالیت کاری خود در دانشگاه‌های مختلف کشور را دارند. افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید تلاش خود را نسبت به کارشناسی و کارشناسی ارشد دوبرابر کنند زیرا که در این دوره بیشتر واحدها به صورت عملی ارائه می‌شوند و پروژه محور هستند. داوطلبان برای اطلاع از بهترین منابع آزمون دکتری می‌توانند با کارشناسان در این زمینه تماس داشته و راهنمایی دریافت کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی