fa انجمن صنفی فرهنگ و هنر ضامن امنیت شغلی هنرمندان است خواننده پیشکسوت آثار انقلابی و دفاع مقدس، انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه را ضامن امنیت شغلی هنرمندان دانست و گفت: باید امیدوار بود تا مسئولان دولتی در مسیر اجرایی شدن تمامی بندها و بخش‌های مصوبات این انجمن در راستای حمایت همه جانبه از رسولان فرهنگی جامعه به مرور زمان از شدت و اهمیت کار اجرایی‌شان کاسته نشود. 12/2/2019 4:35:06 PM 12/2/2019 4:34:19 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
گلریز:

انجمن صنفی فرهنگ و هنر ضامن امنیت شغلی هنرمندان است

خواننده پیشکسوت آثار انقلابی و دفاع مقدس، انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه را ضامن امنیت شغلی هنرمندان دانست و گفت: باید امیدوار بود تا مسئولان دولتی در مسیر اجرایی شدن تمامی بندها و بخش‌های مصوبات این انجمن در راستای حمایت همه جانبه از رسولان فرهنگی جامعه به مرور زمان از شدت و اهمیت کار اجرایی‌شان کاسته نشود.
دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 16:35
انجمن صنفی فرهنگ و هنر ضامن امنیت شغلی هنرمندان است
پنجم شهریورماه سال جاری (۱۳۹۸)، بعد از بیش از یک سال کار کارشناسی، برگزاری نشست های متعدد تخصصی و گفت وگومحور با همراهی و مشارکت نمایندگان خانه سینما، خانه موسیقی، خانه تئاتر و انجمن های هنرمندان مجسمه‌ساز، نویسندگان کودک و نوجوان، صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، عکاسان ایران، انجمن صنفی طراحان گرافیک، هنرمندان سفالگر ایران، خوشنویسان ایران، ویراستاران، داستان‌نویسان، هنرمندان نقاش و انجمن تصویرگران ایران و موافقت و امضای وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش‌نویس تصویب‌نامه و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن‌های فرهنگ، هنر و رسانه کشور تهیه و به هیات دولت تقدیم و یکشنبه (۱۹ آبان‌) در جلسه هیات دولت بررسی و با اتفاق آرا تصویب شد.
بر اساس این مصوبه امکان تشکیل کانون فراگیر و سراسری فرهنگ، هنر و رسانه و کانون انجمن‌های صنفی همگن برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فراهم آمده است.
محمد گلریز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا هنرمندان، فرهنگیان و اصحاب قلم در عرصه رسانه را به رسولان فرهنگی جامعه تعبیر کرد و گفت: وقتی مخاطبان در مواجهه با آثار و تولیدات این جامعه قرار می گیرند، شاید کمتر از مسیری که این افراد برای تولید آن آثار پشت سر گذاشته‌اند باخبر باشند.
وی ادامه داد: هر هنرمند، نویسنده و یا فعال در عرصه رسانه بخش مهمی از روح، روان، جان و جسم خود را فدا می کند تا بتواند به واسطه این ایثار بزرگ، خوراکی را به مخاطبان ارائه دهد که مهمترین بخش هستی و شاکله زندگی آنها یعنی مقوله فرهنگ و آرامش و امنیت خاطر جامعه در حوزه فرهنگ و هنر را به آنها ارزانی می دارد.
خواننده پیشکسوت آثار انقلابی و دفاع مقدس افزود: پس زمانی که هنرمند، نویسنده و یا فعال در عرصه رسانه برای تولید اثر هنری خود برای بزرگترین جامعه مخاطبان یعنی تمامی افراد جامعه تلاش می کند، پرواضح است که برای ارائه خوراکی سالم و قابل استفاده جهت این جامعه بزرگ باید بخش مهمی از نیرو، توان و انرژی خود را صرف کند. به همین سبب است که کار هنرمندان و فعالان فرهنگی در تمامی عرصه‌ها در کنار نگاه تخصصی، کاری گره خورده با عشق و ارادت به تک تک افراد جامعه است.
    یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه کشورمان رسیدن آنها به دوران کهنسالی و فصل و عصر بازنشستگی‌شان است. زمانی که هنرمند بودن در تمامی شاخه‌ها در کشور ما به عنوان شغل به حساب نمی‌آمد، بسیار شاهد بودیم که هنرمندان با وجود عشق و ایثار شان در مسیر فعالیت و تولید آثار، در دوران کهنسالی و بازنشستگی زمانی که بیشترین نیاز را به همیاری، حمایت و دلگرمی مسئولان و دولتمردان داشتند، پشت خود را خالی‌تر از همیشه می‌دیدند.
وی افزود: خوشبختانه تاسیس انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند بخش مهمی از خاطره جمعی فعالان این عرصه را نسبت به آینده زندگی‌شان و امیدبخشی به فردا و روزهای بازنشستگی‌شان بیشتر کند، چراکه به رسمیت شناختن پیشه آنها به عنوان شغل، می تواند مهمترین نوید برای ایثار و عشقی باشد که فراتر از توان‌شان جهت ارائه بهترین‌ها به مخاطبان در مسیر عمر فعالیت هنر خود صرف کردند.  امروز با شکل‌گیری و تاسیس انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه آنها نیز می‌دانند که دستانی گرم و امیدبخش در روزهای بازنشستگی و کهنسالی و یا خدای نکرده بیماری و کسالت همواره پشتیبان آنها خواهد بود.
گلریز یکی دیگر از مهمترین دغدغه‌ها و مسائل فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را احترام و عینیت بخشیدن به تولیدات آنها در قالب جلوگیری و سوءاستفاده برخی از سودجویان و بهره بردن بدون کوچکترین انرژی از تولیدات آنها به سبب نبودن قانون کپی رایت در کشور دانست و یادآور شد: حال انجمن صنفی که مصوبه هیات دولت و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار، رفاه و امور اجتماعی را در کنار خود دارد؛ می تواند تمام قد در برابر سودجویان بایستد و از حقوق مسلم هنرمندان در حوزه تولیداتشان که یادگارهای ماندگار آنها به شمار می‌رود تمام‌قد دفاع کند.
خواننده پیشکسوت آثار انقلابی و دفاع مقدس ایثار، عشق و از جان گذشتگی جامعه هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه را  قابل اندازه گیری با بالاترین معیارهای معنوی دانست و خاطرنشان کرد: مقوله‌های مالی و کسب ثروت هیچگاه دغدغه فعالان عرصه فرهنگ و هنر نبوده است. چنانکه آنها می‌دانستند حضور در این عرصه از نظر مادی، آورده‌ای برای آنها نخواهد داشت. اما عشق به هم‌وطنان و آرمان‌های فرهنگی کشور آنها را وامی دارد تا علاوه بر دانش و تخصص‌شان از جان‌مایه و تک‌تک سلول‌های خود برای ارائه تولیدات فرهنگی کشور هزینه کنند و برای ارائه بهترین خوراک از سلامتی، عمر، روح و روان خود مایه بگذارند.
وی افزود: حالا بعد از گذشتن سال‌ها از مطالبه هنرمندان و عبور از حمایت‌های شعاری مسئولان، شاهد شکل گیری انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه و به تصویب رسیدن آن در هیات دولت و قانونی‌شدن حمایت همه جانبه از هنرمندان در تمامی موارد هستیم. شاید این حق و مطالبه امری عادی باشد ولی بعد از پشت سرگذاشتن بیش از یک دهه از بیان این مطالبات به حق و محقق شدن چنین امری، گامی مهم و بزرگ در راستای شأنیت و حفظ احترام به شخصیت فرهنگی و هنری جامعه اصحاب رسانه، فرهنگیان و هنرمندان کشورمان برداشته شده باشد.
گلریز در پایان ابراز امیدواری کرد تا مسئولان دولتی بعد از مصوبه تشکیل انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه، اجرایی شدن تمامی بندها و بخش‌های این انجمن را در راستای حمایت همه جانبه از رسولان فرهنگی جامعه، بیش از پیش در دستور کار قرار دهند و به مرور زمان از شدت و اهمیت کار اجرایی دولتمردان در مسیر حمایت همه جانبه از فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه کاسته نشود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی