fa همکاری وزارت علوم و فرهنگستان علوم برای اعتلای علوم‌پایه تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اعتلای رشته‌های علوم‌پایه در کشور منعقد شد. 12/3/2019 3:29:59 PM 12/3/2019 3:29:25 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
با انعقاد تفاهم نامه ؛

همکاری وزارت علوم و فرهنگستان علوم برای اعتلای علوم‌پایه

تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اعتلای رشته‌های علوم‌پایه در کشور منعقد شد.
سه‌شنبه 12 آذر 1398 ساعت 15:29
همکاری وزارت علوم و فرهنگستان علوم برای اعتلای علوم‌پایه
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگستان علوم، در پی جلسه دیدار و گفتگوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس و اعضای گروه علوم پایه فرهنگستان علوم در تیرماه جاری در محل فرهنگستان و پس از بیان دغدغه‌ها و ابراز نگرانی‌های استادان عضو گروه علوم پایه فرهنگستان علوم درباره وضع آموزش عالی کشور بخصوص رشته‌های علوم پایه، تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اعتلای رشته‌های علوم پایه در کشور منعقد شد و به امضای رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.
با عنایت به مفاد این تفاهم‌نامه، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با محوریت گروه علوم پایه فرهنگستان، هر دو سال یک بار گزارشی درباره رشته‌های مختلف علوم پایه مشتمل بر وضعیت اخیر و کنونی و برنامه‌های در حال اجرا تهیه می‌کند. همچنین راهکارهایی مناسب برای ارتقای علوم پایه در کشور ارائه کرده و پیشنهادهایش را به وزارت علوم و دیگر دست‌اندرکاران آموزش عالی برای بهره‌برداری ارسال می‌کند.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با محوریت معاونت آموزشی آن وزارتخانه، اطلاعات خام وضع موجود و دیگر اسناد و اطلاعات مرتبط را برای تهیه این گزارش در اختیار فرهنگستان قرار می‌دهد. همچنین وزارت علوم متعهد می‌شود از گزارش‌های دوسالانه فرهنگستان علوم در خط مشی خود در جهت‌گیری و هدایت رشته‌های علوم پایه بهره‌برداری کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی