fa لایحه رتبه بندی معلمان از اول مهر اجرایی می‌شود معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و از اول مهرماه برای آنان محاسبه و اعمال می‌شود. 12/4/2019 6:32:20 PM 12/4/2019 6:31:52 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی

لایحه رتبه بندی معلمان از اول مهر اجرایی می‌شود

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و از اول مهرماه برای آنان محاسبه و اعمال می‌شود.
چهارشنبه 13 آذر 1398 ساعت 18:32
لایحه رتبه بندی معلمان از اول مهر اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی ابری در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس مقاطع تحصیلی کاشمر که در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان این شهر برگزار شد، بابیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام و از اول مهرماه برای آنان محاسبه و اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: اگرچه زمزمه‌هایی مطرح است که این لایحه رتبه‌بندی به افراد غیر از مدرسه  تعلق نمی‌گیرد، اما راهکاری اندیشیده شده است تا ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای نیروهای شاغل اداری اعمال شود و حقوقشان نیز افزایش یابد.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت آموزش مهارت به دانش آموزان اظهار کرد: خانواده‌ها اگر فرزندان خود را دوست دارند باید زمینه و شرایط را طوری مهیا کنند تا فرزندانشان اراده‌ای محکم و دستانی ماهر داشته باشند.
وی بابیان اینکه باید به‌عنوان محور مدارس با استفاده از سبک‌های مختلف و خلاقیت آموزش‌وپرورش را اداره کنیم، یادآور شد: برای مستقل بودن و با استقلال بودن باید به خاطر خون شهدا صبوری کنیم.
ابری اول با تأکید بر بهره‌گیری و استفاده از شیوه‌های مختلف مدیریتی، ابراز کرد: من شرمنده همکارانی هستم که در کلاس از ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی محروم است.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی  با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به مسائل مالی ورود کنم، نگرانی به جامعه پر از امید سرایت می‌کند، اظهار کرد: اگرچه بسیاری از کمبودها، کوتاهی‌ها و نبود حقوق به‌عنوان دغدغه به‌حق خود صحبت می‌کنند، اما دغدغه‌ها و مطالب که امروز در این جلسه از سوی نمایندگان مدیران مطرح شد، ارزشمند بود.
کمبود فضای آموزشی در کاشمر
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر در ادامه این مراسم گفت: کاشمر سهم عمده‌ای در تربیت علما، ادبا و اندیشمندان دارد به‌طوری‌که کاتبی ترشیزی، ظهوری ترشیزی، شهاب ترشیزی و دیگر مشاهیر از جمله چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستند که نام کاشمر را در استان و کشور شهره کردند.
علی طاهریان با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه‌های مختلف آموزش‌وپرورش این شهر، یادآور شد: کاشمر با کسب رتبه‌ها و افتخارات بالا خوشبختانه کارنامه قابل قبولی در حوزه‌های مختلف در بین 47 اداره آموزش‌وپرورش استان دارد.
وی با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در راستای بهسازی، نوسازی و احداث فضاهای آموزشی در سایه مشارکت و همراهی خیرین و افراد نیکوکار، افزود: در حال حاضر 30 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کاشمر وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از تعداد زیادی از این پروژه‌ها تفاهم‌نامه منعقدشده است.
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با بیان اینکه تنها در دو سال اخیر حدود 20 میلیارد تومان در راستای احداث، توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمرانی انجام‌شده با مشارکت خیرین و نیکوکاران تأمین‌شده است، به‌طوری‌که از ابتدای مهرماه نیز تاکنون تفاهم‌نامه اجرای پنج پروژه در کاشمر به امضا رسیده است.
طاهریان با اذعان به این مهم که کمبودها در آموزش‌وپرورش زیاد است، بیان کرد: آموزش‌وپرورش از گذشته مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار داشته و دغدغه اول مسؤولان نبوده است.
وی با اشاره به اینکه میانگین عمر خدمتی در کاشمر 24 سال است، ابراز کرد: با بازنشسته شدن 428 نفر در دو سال گذشته و نیز بازنشسته شدن 250 نفر دیگر در سال جاری در حوزه‌های خدماتی، نیروی آموزشی، پرورشی و مدیریتی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر بابیان اینکه باوجود همه مشکلات عدیده‌ای که در حوزه‌های مختلف با آن مواجه هستیم، توانسته‌ایم در سایه همراهی و همکاری همکاران معضل کمبود نیرو را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: با توجه به مهاجرپذیر بودن کاشمر به لحاظ وجود امامزادگان واجب‌التعظیم و زیارتگاه شهید مدرس و نیز پتانسیل‌ها و جاذبه‌های مختلف، جمعیت دانش‌آموزی روبه افزایش است و از این حیث با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
طاهریان با اشاره به اینکه به دلیل تنگناهای اقتصادی و مسائل مالی که گریبان گیر کشور است، مدارس در پرداخت قبوض آب، برق و گاز با مشکل روبرو هستند، گفت: اگرچه در دوره‌ای اعلام شد که قبوض انرژی مدارس پرداخت نشود، اما در سال جاری اعلام‌شده که مدارس ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند.
وی بابیان اینکه از مجموع تمام مدارس کاشمر، الگوی مصرف تنها به یک مدرسه در این شهرستان تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: در شرایطی که سرانه‌ای به‌حساب مدارس واریز نمی‌شود و با توجه به انتظاراتی که وجود دارد، نمی‌توان کاری انجام داد و اینکه از اولیای دانش آموزان برای پرداخت قبوض کمک بگیریم اقدام خوبی نیست.
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد است، آموزش‌وپرورش را دماسنج جامعه دانست و تأکید کرد: دانش آموزان به‌عنوان آیینه تمام نمای رنج و خوشی جامعه، آسیب‌ها را کاملاً احساس می‌کنند، بنابراین ضروری است با بهره‌گیری از امکانات و تکنولوژی در این راستا گام برداریم.
طاهریان یادآور شد: اگرچه تاکنون بیش از 20 جلسه در سطح استان و کشور با نهادهای مختلف در این خصوص برگزار کردیم، اما متأسفانه حمایت جدی اداره کل آموزش‌وپرورش را نداشتیم.
وی بابیان اینکه برای طی کردن مسیر و رسیدن به نتیجه نیازمند همراهی و کمک مجموعه اداره کل آموزش‌وپرورش هستیم، ابراز کرد: مساحت این مجموعه که حدود 640 هکتار است می‌تواند علاوه بر محیط اردوگاهی، بخشی از آن برای احداث مسکن فرهنگیان اختصاص یابد.
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر اذعان کرد: با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته و برخی از آن‌ها نیز در سال‌های اخیر نیز افزایش‌یافته است، اما همکاران ما با مجاهدت‌هایی که داشتند فعالیت‌ها و اقداماتی که در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند رشد داشته است و این در حالی است که خدمات ارائه‌شده به آن‌ها کمتر شده است.
در این جلسه غیوری مقدم نماینده مدیران مقطع ابتدایی، اکرم صمیمی نماینده مدیران مقطع متوسطه اول و حمیدرضا محمدی نماینده مدیران مقطع متوسطه دوم به نمایندگی از مدیران مدارس کاشمر به بیان دغدغه‌ها، مشکلات، درخواست‌ها و انتظاراتشان در حوزه مدیریت مدارس پرداختند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی