fa با کمبود شدید نیروهای پرستاری مواجهیم معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی با اشاره به اینکه تعداد پرستاران در ایران یک چهارم استاندارد متوسط دنیا است،گفت: مشکلات پرستاران باید آسیب‌شناسی و ضعف‌های مدیریتی در این زمینه برطرف شود. 1/6/2019 4:41:14 PM 1/6/2019 4:40:51 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اعلام کرد

با کمبود شدید نیروهای پرستاری مواجهیم

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی با اشاره به اینکه تعداد پرستاران در ایران یک چهارم استاندارد متوسط دنیا است،گفت: مشکلات پرستاران باید آسیب‌شناسی و ضعف‌های مدیریتی در این زمینه برطرف شود.
شنبه 15 دی 1397 ساعت 16:40
با کمبود شدید نیروهای پرستاری مواجهیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد شریفی مقدم معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی در ارتباط با سختی کار پرستاران گفت: پرستاری در همه دنیا به دلیل ماهیتی که دارد جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود که البته این مسئله در کشور ما به دلایل مختلف شدت بیشتری دارد.
وی افزود: پرستار به دلیل مواجهه با بیمار در حال احتضار، همراهان مضطرب و والدین نگران در معرض آسیب قرار داشته و از طرفی انتقال بیماری‌های مختلف همچون ایدز، سل و هپاتیت و همچنین آنفلوانزا خطری برای آنها به شمار می‌رود، بنابراین باید حمایت‌های لازم از این قشر جامعه صورت گیرد.
شریفی مقدم بیان داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا پرستاران مجهز به وسایل ایمنی بوده و آزمایشات دوره‌ای به صورت کامل برای آنها صورت می‌گیرد و این مسئله چندان در کشور ما چندان مورد توجه نبوده است، همچنین تعداد و این مسئله فشار بی‌امانی را بر روی پرستاران به همراه داشته است. از طرفی  نیروی کار ما یک چهارم متوسط دنیا است و با کمبود شدید نیروهای پرستاری مواجهیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانیگفت: در حالی که بیشترین خدمات به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط پرستاران ارائه می‌شود، در کشور ما به ازای هر یک هزار جمعیت یک و نیم پرستار وجود دارد ولی در کشورهایی همچون گرجستان و تاجیکستان ۶ نفر به ازای هر یک هزار نفر است،‌بنابراین توجه به این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در قبال کارکنان خود مسئولیت حقوقی دارد، گفت: مشکلات پرستاران باید آسیب‌شناسی و ضعف‌های مدیریتی در این زمینه برطرف شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی