fa طرح ساماندهی آموزش علمی کشور از سال ۹۸ اجرایی می شود وزیر علوم با اشاره به اجرای نقشه ملی طرح ساماندهی آموزش علمی کشور از سال ۹۸، گفت: این طرح منجر به کاهش آسیب‌ها، بالا رفتن کارایی آموزش دانشگاه‌ها و اقتدار کشور و برنامه گام دوم می شود. 3/12/2019 3:20:13 PM 3/12/2019 3:18:52 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/03/1803139354_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/03/1803139354_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
وزیر علوم:

طرح ساماندهی آموزش علمی کشور از سال ۹۸ اجرایی می شود

وزیر علوم با اشاره به اجرای نقشه ملی طرح ساماندهی آموزش علمی کشور از سال ۹۸، گفت: این طرح منجر به کاهش آسیب‌ها، بالا رفتن کارایی آموزش دانشگاه‌ها و اقتدار کشور و برنامه گام دوم می شود.
سه‌شنبه 21 اسفند 1397 ساعت 15:20
طرح ساماندهی آموزش علمی کشور از سال ۹۸ اجرایی می شود
به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی ظهر سه شنبه نشست کارگروه پژوهش و نوآوری و فناوری گیلان که در سالن اجتماعات استانداری سابق برگزار شد با اشاره به شرایط فعلی کشور به ویژه بعد از پیام رهبری در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: ایران در گام اول انقلاب خوب کار کرد و سابقه و جریان انقلاب این را اثبات می‌کند و با تمام مشکلات و محدودیت‌ها و موانعی که داشتیم خوب پیش رفتیم.
وی با بیان اینکه شرایط فعلی طوری است که باید بخش پر لیوان را نیز ببینیم، افزود: در تمام بخش‌ها به ویژه علوم و تحقیقات در مقایسه با کشورهای دیگر وضعیت بهتری از نظر زیرساخت‌ها داریم.
بی نیازی ایران در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تلاش شده با وجود همه مشکلات رو به جلو حرکت کنیم و متوقف نشویم، گفت: تمام تلاش دشمنان نظام، توقف انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبری در پیام خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام نخست انقلاب اشاره کردند، بیان کرد: بخش دوم پیام رهبری به حوزه علوم و تحقیقات با محوریت جوانان اشاره داشته که باید تلاش بیشتری کرده و در بحث توسعه علم و پژوهش و اخلاق باید با جدیت بیشتری اقدام کنیم.
غلامی با تأکید برلزوم توجه به پیام رهبری معظم در حوزه توسعه علمی و پژوهشی، افزود: تربیت نیروی انسانی برای بعد از انقلاب است قبل از انقلاب وارد کننده کارشناس و متخصص بودیم اما اکنون در زمینه نیروی انسانی متخصص بی نیاز هستیم.
وی گفت: امروز کارشناسان ما در عرصه پژوهش، دانشگاه‌ها، پژوهش‌های پایه‌ای و رده‌های جدید علمی اقدامات خوبی انجام می‌دهند و آمار رشد علمی آمار واقعی است.
لزوم ایجاد احساس نیاز در بخش صنعتی برای استفاده از توانمندی‌ها دانشگاهی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش استقبال و درخواست و ورود بخش‌های غیردانشگاهی به سمت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هستیم، تأکید کرد: این رویکرد دو طرفه است.
وی با بیان اینکه در حوزه صنعتی نیز باید این احساس نیاز به بهره گیری از توانمندی‌های علمی دانشگاه‌ها ایجاد شود، ادامه داد: دانشگاه‌ها و بخش‌های دانشگاهی برای ایجاد همکاری آمادگی دارند باید این ارتباط و علاقه دو طرفه باشد.
منصوری با اشاره به تعامل و همکاری بین بخش صنعت با بخش دانشگاهی در استفاده از ظرفیت جوانان تحصیلکرده، گفت: بخش غیر دانشگاهی باید شرایط مناسب جهت ورود فارغ التحصیلان را ایجاد و این ارتباط به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توان داخلی کشور در توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: برای تأمین نیازهای کشور باید بنیان و پایه فعالیت‌های اقتصادی را محکم کنیم و مسئولان به این موضوع به عنوان یک ضرورت توجه ویژه داشته باشند.
رویکرد سپردن کار به جوانان باید اجرایی شود
وی تصریح کرد: افزایش اعتماد به نفس و تغییر نگاه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از مشاغل پشت میزنشینی و مدیریتی به محیط‌های کسب و کار سبب پرورش مدیران اجرایی و کارآفرین در آینده می‌شود.
غلامی با تاکید بر رویکرد سپردن کار به جوانان، ادامه داد: نسل جوان باید در حین حضور نسل با تجربه وارد میدان کار شوند تا از تجربیات آنها استفاده کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عملکرد خوب استان گیلان در حوزه دانشگاهی، گفت: طرح ساماندهی آموزش علمی کشور امری ضروری است که بر این اساس عارضه‌های بوجود آمده در توسعه کمی دانشگاه‌ها جمع آوری می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح ساماندهی آموزش علمی، مراکز علمی و آموزشی متعدد را به هم پیوند و منجر به هم افزایی شده و از پراکندگی در سطح کشور جلوگیری می‌شود.
غلامی در ادامه با اشاره به توسعه تعاملات بین المللی از طریق پذیرش دانشجویان کشورهای همسایه، تأکید کرد: ایران در توسعه دانشگاهی ظرفیت زیادی دارد و برای حل مشکلات در زمینه کاهش داوطلبان و دانشجویان می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه مساعدی برای حضور دانشجویان خارجی را فراهم کند.
غلامی یادآورشد: افزایش درآمد دانشگاه‌ها، آشنایی و انتقال فرهنگ ایران اسلامی و احساس همبستگی درونی توسط دانشجویان خارجی و از دیگر مزیت‌های توسعه بین المللی دانشگاه‌ها است.
حمایت وزارت علوم از اجرای طرح دهکده ورزشی در دانشگاه گیلان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نقشه ملی طرح ساماندهی آموزش علمی کشور از سال ۹۸ در استان‌های کشور اجرا می‌شود افزود: این طرح منجر به کاهش آسیب‌ها، بالا رفتن کارایی آموزش دانشگاه‌ها، توسعه واقتدار کشور و برنامه گام دوم و برنامه رشد و توسعه ۵۰ ساله ایران اسلامی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حضور و درگیر کردن دانشجویان در فضاهای ورزشی و فرهنگی آثار پر برکتی دارد، افزود: وزارت علوم از طرح دهکده ورزشی که بر اساس آن مجموعه دانشگاه تربیت بدنی گیلان به عنوان دهکده ورزشی توسعه پیدا کند و محلی برای مسابقات و اردوهای تیم‌های داخلی و خارجی شود حمایت می‌کند.
غلامی تصریح کرد: این طرح در سال ۹۹ همزمان با المپیاد ورزشی دانشجویان انجام می‌شود و از جمله رویدادهای مهم دانشجویی است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی